Hlavná stránka / Prenosný vesmír

Prenosný vesmír

Ponúkame Vám

vzrušujúci spôsob ako sa dozvedieť viac z astronómie.

Planetárium ponúka nový výukový nástroj, ktorý poskytuje netradičnú priestorovú vizualizáciu blízkeho a vzdialeného vesmíru. Prináša nezabudnuteľné zážitky, je vždy vedecky presný na nové poznatky a vedomosti. Digitálny systém planetária umožňuje kombináciu vedy, kultúry, umenia, kreativity a vzdelávania.

Počet účastníkov prezentácie maximálne

30 žiakov + pedagogický dozor 2 pre 1. stupeň*

25 žiakov + pedagogický dozor 2 pre 2. stupeň*

Dĺžka prezentácie: 25 - 30 minút

program č.1

Prírodoveda, geografia, fyzika, biológia a spoločenské vedy prostredníctvom špecializovaných filmov v priestore prenosného digitálneho  planetária.

Dĺžka prezentácie: v závislosti od výberu filmu cca od 25 - 44 minút

program č.2

*Počet účastníkov je platný pre obidva programy

Ponuka filmov

Úsvit kozmického veku

Neuveriteľne  presná rekonštrukcia dobývania vesmírneho priestoru vás zoznámi s udalosťami od letu prvého umelého satelitu Sputnik, cez pristátie človeka na Mesiaci a budovanie Medzinárodnej vesmírnej stanice až po budúce misie na Mars. Buďte aj vy svedkami týchto veľkolepých momentov a nechajte sa inšpirovať snažením mnohých mužov a žien, ktorí stáli za úsvitom kozmického veku.

Vhodné pre žiakov 5. až 9. roč. ZŠ                      Dĺžka programu : 41 minút

Dva malé kúsky skla

Staňte sa účastníkmi stretnutia mladých astronómov, ktorí ďaleko od svetelného znečistenia objavujú tajomstvá ďalekohľadu. Spolu s nimi spoznáte históriu ďalekohľadu ako nástroja na skúmanie tajomstiev vesmíru a budete pozorovať planétu Jupiter, Galileove mesiace, Saturnove prstence a špirálovú štruktúru galaxií.

Vhodné pre žiakov 6. až 9. roč. ZŠ                      Dĺžka programu : 23 minút

Hľadanie hraníc Slnečnej sústavy

V sprievode dvoch tínedžerov sa vydáte k hraniciam Slnečnej sústavy. Pripojíte sa k vedcom, ktorí skúmajú našu Slnečnú sústavu a našu galaxiu. Dozviete sa informácie o priebehu letu kozmickej sondy IBEX a  o jej misii k hraniciam medzihviezdneho priestoru.

Vhodné pre žiakov 6. až 9 roč. ZŠ
Dĺžka programu : 25 minút

O neobyčajnej hviezdičke

Pozrite si príbeh o priemernej žltej hviezdičke, ktorá hľadá svoje planéty na ceste vesmírom. Spolu s ňou spoznávajte rôzne typy hviezd, ktoré spolu tvoria Mliečnu cestu, našu galaxiu. Buďte pri tom, keď sa jej nakoniec  podarí nájsť vlastný planetárny systém a dozviete sa o každej planéte zaujímavé informácie.

Pre deti MŠ a deti I. stupňa ZŠ
Dĺžka programu : 35 minút

Pôvod života

Vznik života na  Zemi je opradený mnohými tajomstvami. Vydajte sa s nami na cestu od veľkého tresku a spoznajte prebiotickú chémiu vesmíru, vznik hviezd a solárnych systémov, život i vymieranie, a skúste s nami pátrať  po živote  mimo našej planéty.

Vhodné pre žiakov 7. až 9. roč. ZŠ
Dĺžka programu : 25 minút

Zo Zeme do vesmíru

Človek sa od pradávna snažil pochopiť vesmír. Jeho túžba porozumieť vesmíru začala kedysi dávno. Tak ako naši predkovia aj my s úžasom a bázňou vzhliadame k nočnej hviezdnej oblohe. Kam až sme v poznávaní dospeli do dnešnej doby? V tomto programe pôjdeme dlhou cestou skúmania vesmíru, na ktorej uvidíme planéty, hviezdy, Slnko, Mesiac, hmloviny a galaxie. Prostredníctvom kozmickej mozaiky zistíme že vesmír je našim domovom.

Vhodný pre žiakov 9. roč. ZŠ a SŠ                Dĺžka : 60 minút

Prekvapujúce prezentácie nočnej hviezdnej oblohy za denného svetla. Orientácia na oblohe, súhvezdia ročných období, zatmenie Slnka a Mesiaca, planéty z blízka a omnoho viac... To všetko vo vašej škole.

V prípade jasného počasia doplníme pozorovaním Slnka, slnečnej fotosféry a chromosféry.

Čo to vlastne je?

Planetárium je astronomický simulátor hviezdnej oblohy, ktorý predovšetkým umožňuje vizualizovať reálnu hviezdnu oblohu, východy a západy Slnka, Mesiaca, pohyby planét a súhvezdia. Prezentáciou vzdelávacích programov z astronómie, príbuzných a technických vied je možné predstaviť širokú škálu vzdelávacích tém. Nová generácia planetárií  plne využíva digitálny projekčný systém v ktorom prostredníctvom systému projekcie „ Fish Eye“, rybieho oka, simuluje reálne pohyby hviezdnej oblohy. Táto technológia umožňuje veľkú flexibilitu. Návštevníkovi je možné ukázať oblohu z ľubovoľného miesta na Zemi v priestore a v čase ako i rôznych miest našej galaxie. Súčasťou systému je prenosná projekčná kupola o priemere  päť metrov, ktorá sa nafúkne pod vplyvom tlaku vzduchu vháňaného do vnútra pomocou ventilátora.

Pre inštaláciu planetária vo vašej škole je potrebné zabezpečiť:

- miesto na rozloženie planetária o výmere 10x 10 m s výškou minimálne 4 metre (väčšinou postačí telocvičňa malá, poprípade veľká)

- prístup k elektrickej sieti a samozrejme pedagogický dozor pri každej skupine, ktorá navštívi planetárium

- miesto na ktorom sa planetárium ma rozložiť musí byť pozametané a umyté

Sedenie v planetáriu je zabezpečené.

V prípade záujmu nás prosím kontaktujte

mailom: hvezdap@hvezdaren.sk

telefonicky na t.č:  038/7497108

Pripravujeme

14.8.2017 - 19.8.2017 HST - Letné astronomické bádanie - Astrokaleidoskop 2017 26.8.2017 - 26.8.2017 Folk pod hviezdami

Aktuálne sk-CUBE

AstroQ

Každé tri mesiace, Vám ponúkame Quantum kvalitných informácii.

Na stiahnutie číslo:

03/2017

Časopis KOZMOS

V predaji nové číslo časopisu, 3 / 2017.

Zakúpiť si ho môžete na návšteve u nás za 2€.

V skratke z obsahu:

- Návrat k Venuši
- Sú čierne diery tmavou hmotou?
- Rotuje náš vesmír
- Juno je späť
- Vesmírne cunami
- Obloha v kalendári.

Časopis, Vám vieme poslať aj poštou. Treba si však k cene zarátať poštovné (dobierka) a balné, podľa taríf Slovenskej pošty.

Pozorovania pre verejnosť

Zem naživo

prostredníctvom ISS

Prenosný Vesmír

Ponúkame Vám

vzrušujúci spôsob ako sa dozvedieť viac z astronómie.

Festival vedy a techniky

Festival vedy a techniky je prehliadkou vedecko-technických projektov žiakov základných a stredných škôl, ktorí prezentujú svoju výskumno-vedeckú činnosť pomocou panelovej prezentácie.

Realizované projekty

planétka Partizánske

Cenník

Cenník služieb hvezdárne

Užitočné aplikácie

Tajomstvá vesmíru, ktoré nám môžu odhaliť aj naše chytré telefóny

Počasie u nás

Planétka Partizánske

Sledujte nás

logo facebook twitter logo

Online záznam SID monitora

Kliknite pre zobrazenie...

INFO MAILOM

Registrujte sa pre bezplatný odber noviniek z diania vo hvezdárni.

Kalendár podujatí